هفتمین جشنواره غدیر ولایت برگزار شد 

هفتمین جشنواره غدیر ولایت برگزار شد 

تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
حجت الاسلام محمدتقی سعیدی گفت: به مناسبت عید غدیر علی رغم شیوع کرونا، جشنواره غدیر ولایت را برای هفتمین سال متوالی اما متفاوت تر از سال های گذشته برگزار کردیم.

حجت الاسلام «محمد تقی سعیدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: به مناسبت عید غدیر علی رغم شیوع کرونا، جشنواره غدیر ولایت را برای هفتمین سال متوالی اما متفاوت تر از سال های گذشته برگزار کردیم.

مدیر کانون تخصصی مهدویت جنوب کرمان افزود: این جشنواره در سه بخش آموزشی، فرهنگی و هنری برگزار شد اما به دلیل شیوع کرونا نتوانستیم در بخش ورزشی برنامه ای داشته باشیم.

وی بیان کرد: در راستای برگزاری جشنواره غدیر، یک هفته قبل از عید غدیر  کتابی تحت عنوان پیک غدیر را در بین اعضای کانون توزیع کرده و از بچه ها خواستیم مطالب آن را مطالعه کرده تا بتوانند در آزمون شرکت کنند.

حجت الاسلام سعیدی ابراز کرد: امسال برای نخستین بار آیاتی که مرتبط با ولایت امام علی علیه السلام و غدیر از جمله آیات اکمال دین، ولایت و تبلیغ را روی برگه های A4 چاپ کرده و در  بین بچه ها توزیع کردیم تا در افتتاحیه این جشنواره به صورت دسته جمعی این آیات را تلاوت کنند.

مدیر کانون تخصصی مهدویت جنوب کرمان ادامه داد: این آیات با هدف آشنایی بچه ها با جایگاه و شخصیت والای امیرالمومنین علی علیه السلام و به نیت سلامتی امام زمان (عج) و تعجیل در فرج حضرت قرائت شده و ثواب قرائت این آیات هدیه به ساحت مقدس حضرت علی علیه السلام و حضرت زهرا (س) شد.

وی عنوان کرد: یکی از برنامه های جشنواره غدیر، برگزاری ختم صلوات به نیت سلامتی و تعجیل در ظهور، قرائت دعای فرج امام زمان (عج) و قرائت صلوات خاصه و همچنین قرائت دعای برادری و ذکر یا علی بود.


حجت الاسلام سعیدی اظهار کرد: بچه های کانون را به سه گروه شهید سلیمانی، شهید طیاری و شهید حججی تقسیم کردیم تا با شرکت در این جشنواره و ارائه آثار خود، با یکدیگر به رقابت بپردازند.

مدیر کانون تخصصی مهدویت جنوب کرمان اضافه کرد: از بچه ها خواسته شد تا مقاله با خود را با مضمون شخصیت امام علی علیه السلام و غدیر ارائه کنند.

پایان پیام/ 586